20 Şubat 2014 Perşembe

Anlatımlı Kolay Boyunluk Yapımı

Boyunluk mu ? Atkı mı?

Son yıllarda atkıların yerini boyunluklar aldı.Hala tercihi atkı olan bir çok kullanıcı elbetteki var ancak ben kullanım kolaylığı açısından boyunlukları tercih ediyorum.


Takip eden dostlarım bilirler, örgülerimi mümkün olduğunca dikişsiz yapmayı tercih ediyorum. Öreceğiniz parçanın büyüklüğü ne olursa olsun, beş şiş ya da misinalı şiş kullanarak hiç dikişsiz örgüler örmeniz mümkün. 





Bugün yapacağımız boyunluk örmesi hem kolay bir çok çabuk yapılabilecek bir örneği var. Hızlı ve seri bir şekilde yapılabilediğinden hiç sıkılmadan bir ya da iki günde bitirebilirsiniz. Alize Flower serisi ipin üzerindeki minik çiçekleri nedeni ile en basit gibi görünen örneğe dahi şıklık katıyor.

Gerekli Malzemeler;

  • Alize Flower (3 yumak)
  • 7 numara misinalı şiş

Gerekli Örgü Bilgisi ve Seviyesi;



  • İlmek atmak
  • Haraşo örgü
  • İlmek arttırmak (dolamak)
  • İlmek kesmek
  • Orta (intermediate) seviyesi 


Yapılışı;



    Misinalı şişe 100 ilmek atılarak başlanır. 

    Atılan ilk ilmek ile son ilmek birleştirilerek daire oluşturulur. 

    ilk ve son ilmeğin birleştirildiği yere birleşim ve sıra değişim noktasını kaybetmemek için işaret konur.

    1. sıra : Ters örülür.

    2. sıra: ilk ilmek ters örülür, şiş üstüne bir sarılır, ikinci ilmek ters örülür, şiş üstüne bir sarılır. 

    Bu adım bir ters bir sar şeklinde sıra sonuna kadar (daha önce işaret koyduğunuz yere kadar) devam eder.

    3. sıra. bir üst sırada örülen ilmek tekrar ters örülür. Bir önceki sırada şiş üstüne sarılarak arttırılan ilmek bırakılır. Yani boşa salınır. örülmez.



    Tüm ilmekler aynı şekilde sıra sonuna kadar devam edilir.

    2. sıra ve 3. sıra arzu edilen uzunluğa gelene kadar tekrar edilir.

    Ben üç yumak ip kullandım ancak siz arzu ettiğiniz uzunluğa gelene kadar örgüye devam edebilirsiniz.


    Yazımı beğendiyseniz daha fazla kişinin bu bilgiden faydalanabilmesi için lütfen paylaşın ve yorumlarınızı bırakın. 

    Soru ve yorumlarınızı lütfen sosyal medya kanalları yerine blog yorumlarına bırakmayı tercih edin. 

    Bu hem size verilen yanıtı takip etmenizi hem de sizinle aynı sorunu yaşayan diğer kişilerin bu bilgiye ulaşımını kolaylaştıracaktır. 

    Zira ben de yanıtlarken blog yorumlarına öncelik veriyorum. 

    Unutmayınız ki bu blog enerjisini sizlerin değerli yorum ve beğenilerinden almaktadır. Destekleriniz benim içim çok değerlidir.

    HobiKeyfiniz Daim Olsun

    Sevgi ve Saygılarımla

    Elif (Nam-ı Diğer HobiKeyif)






    2 yorum:

    1. Bu kadar anlaşılır ve açıklayıcı bir şekilde anlatman çok iyi olmuş, hiç bilmeyen biri bile rahatlıkla faydalanabilir. Sonuç zaten çok şık, ellerine sağlık, sevgiler :))

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Sevgili Hülya, çok teşekkür ederim. Örgü bilen zaten yapıyor, önemli olan bilemeyen yardım alamayana yardım etmek değil mi? Anlaşılır olduğuna sevindim. Sevgiler, Elif

        Sil